Wednesday, April 7, 2010

Bermula Di Sini!!



Universiti Tun Hussien Onn berada di sebuah negeri Johor Darul Takzim.Pada mulanya BG tidak berapa pasti sama ada UTHM nie sebuah institusi kerajaan atau pun "private".Tapi nak buat cam mana BG tepaksa pergi sebab UTHM je peluanag terakhir yang tidak memerlukan cos yang banyak. BG apa lagi pergi je la UTHM nieh dah la negeri Johor Darul Takzim tak pernah jejak ..kire pertama kali la BG nieh pergi johor...

sampai-sampai je BG tekejut cam tupai..nie UTHM yang BG bayangkan ke? rasa macam nak balik je time tue. Akhirnya BG nekad nak pergi tanya orang kat situ.Tanya orang kat situ kata nie la UTHM.Tanya lagi nie ke UTHM ?? hati BG kate nie ke UTHM.. bapak la kecik, kolej pon lagi besar dari UTHM. Ayah dan Mak kesayangan ku tanya la kat kedai Bakso tue..finally tauke Bakso tu kate tue campus bandar..kampus induk atas sikit dari kampus bandar.perehhh BG lege gile nasib baikla tue bukan kampus induk..

pergi je kat kampus induk..suke yang amat sebab apa yang di idam-idamkan semua hampir tercapai. masuk pintu UTHM yang agak besar la.kene daftar sana sini,pergi sana pergi sini,disitu,disana,disini...akhirnya aku masuk jugak dalam bilik aku B105 Tun syed Nasir...

Dalam bilik aku ingat dah ada roommate tapi x der pon..aku fikir bukan² takut roomate aku nieh jenis yang aku x berapa nak suka la..tup-tup..RIJAl masuk..dier la roomate aku sehingga sekarang.So far dier ok.chill.kuat mengDOG,kuat Makan,kuat main game, kuat tegok muvee pendek kate semua bende kuat bagi kat dier la.hahha tapi kau terbaik la RIJAL..

Disini la hidup aku bermula dengan gelaran seorang MAHASISWA.Aku jumpa banyak jenis kawan dan banyak berasal dari merata tempat..ada ganu.ada kedah, ada kuantan, ada kl..dan ada di sarawak. kat sini la bermulanya "THE BG" dan hidup mesti diteruskan walaupun banyak cabaran yang mendatang sebagai MAHASISWA.

1 comment:

tinggalkan leteran anda untuk di baca