Thursday, April 8, 2010

Taiwan








pada entry nie, BG nak cerita sikit pegalaman di TAIWAN.Ini lah pertama kali BG merantau negara orang.Best gile,gile pun tak best cam nie..hahha

BG pergi ke Taiwan pada tahun 2008 sebab ada pertandingan reka cipta "international exhibition for young inventors" dengan membawa nama negara Malaysia yang tercinta. BG, sahabat baik BG nama HALIM dan En Roslan[master kita orang] berjaya sampai di Taiwan dengan membawa produk yang bernama Ez Barrow. Alhamdulillah... di sana team BG yang pertama kali masuk berjaya mendapat pingat EMAS dan mengalah kan negara-negara hebat seperti Jepun, Korea, Arab, USA, Nigeria, Thailand dan banyak lagi la.

Banyak kenagan di Taiwan.Tambah-tambah lagi BG pergi sana time Ramadan.fuhh..3 hari berturut-turut kot BG makan magie,roti,dan biskut raya yang di bawa kat Malaysia. Nak makan kat sana tapi tak jumpa makanan yang HALAL. hari ke-4 baru jumpa restauran yang halal. Jauh juga la dari hotel Hilton yang BG menetap..

BG kat sana tak pergi mana-mana pun just time 2 hari sebelum nak balik baru pergi jalan-jalan.tak beli papa pun.. just beli buah tangan dari Taiwan je untuk keluarga, kawan-kawan, dan sahabat handai...hihi

Taipei 101 terbaik..bangunannya menarik.. tapi sayang BG x sempat nak naik ke tingkat 101 kerana masa tak mengizinkan kami naik atas sana.Tapi tak mengapa kami sudah happy sampai di Taiwan..anda bila lagi???

3 comments:

  1. walaupun cerita ini sudah lapok bagi teman-teman ku yang tahu BG...tapi bagi BG ianya tidak akan lapok di hati ini~
    ;D

    ReplyDelete
  2. cayalah saddam & halim..
    tebaek!
    naekkan nme SMTMS ke pringkat antarabangsa..
    sgt membanggakan!

    ReplyDelete
  3. hahha thankz dian~~ ahakz~~ tapitue la kenagan manis x akan kuh lupakan~~ hihih

    ReplyDelete

tinggalkan leteran anda untuk di baca